
Tko bi rekao što se sve može dogoditi u samo 730 dana.
Sigurno već znaš priču. 30. listopada 2016. godine sam, motivirana isključivo vlastitom frustracijom (i jednim dobrim TEDx govorom) objavila prvi blog post na TeaTimeu (vrlo ponosna što nisam čekala 1. u mjesecu).
Od tada se dogodilo sve o čemu sam sanjala i sve ono što mi nikada ne bi palo na pamet.
TeaTime je u protekloj godini (barem jednom) posjetilo 63.440 RAZLIČITIH ljudi (što je dvostruko više nego u prethodnoj godini). Zapravo, sve metrike su porasle više od 100%. Još draži pokazatelj mi je činjenica da je TeaTime pronašao svoje ljude u regiji, Europi i svijetu – vaše slike isprintanih ebookova i „Tea Time“ šalica s najrazličitijih lokacija u svijetu me čine najsretnijom ikad.
Budući da TeaTime gradimo zajedno, htjela sam, kao i prošle godine, s vama podijeliti gdje smo sve ove godine bili i kamo idemo u sljedećoj godini. Također, pripremila sam i nekoliko odgovora na pitanje – po čemu se druga godina bloganja razlikovala od prve.
Gdje smo bili?
- Registriran obrt: Druga TeaTime godina je za mene bila obilježena balansiranjem između dvije uloge – CX konzultantice (od 9 do 5) i poduzetnice (od 19 pa do kasnih noćnih sati).
- Objavljena 103 članka (u protekle dvije godine): Najčitaniji ostaje „Kako napisati nezaboravno motivacijsko pismo“ s 55.286 pregleda.
- Pokrenut podcast: TeaTimeu je dodana nova audio platforma, a audio verzije članaka su ponekad bile slušanije od samih originala.
- Održana je 1. TeaTime radionica: Obećala sam da ću pronaći vremena i organizirati barem jednu „pravu“ radionicu uživo a najtraženija tema je bila „Od diplome do posla koji želiš“. Iako sam do sada održala više od 200 sati radionica i predavanja – staviti #TeaTime ispred naslova jedne od njih bilo je istovremeno zastrašujuće i uzbudljivo. Rezultat? Prijave sam morala zatvoriti u samo 4 dana, a 11 ljudi koji su sudjelovali su imali samo jedno pitanje – zašto ne traje duže?
- Održan niz predavanja (moram istaknuti najdraža): Storytelling – upoznajte snagu korištenja priča za prodaju i brandiranje sebe i svojih proizvoda (JCI Zagreb), Kako pokrenuti blog u 10 dana (eSTUDENT), panel u sklopu Poduzetničkog sprinta (Ekonomska klinika) i predavanje u sklopu ovogodišnjeg Sajma stipendija (Institut za razvoj obrazovanja).
- Ponovno smo se družili na konferencijama, a meni najdraža i ove godine ostaje Spark.me u sklopu koje sam (ponovno) sudjelovala kao službena blogerica konferencije.
- I ove godine smo se čitali na odličnim portalima kao što su Elle.hr, Collage.hr, BlogBuster i 24sata, a intervjui za Surove strasti i Leadership Development Association (LDA) Croatia su mi pružili priliku da upoznam cijeli niz novih genijalnih ljudi.
- A kad smo kod ljudi, upravo vi ste mi najdraži dio TeaTimea. Ljudi na Instagramu, ljudi na Facebooku, ljudi u mailovima. Ambiciozni ljudi koji žele više i koje često zavolim već kroz prvih nekoliko poruka.
View this post on InstagramA post shared by Tea Zavacki (@teatime.com.hr) on
Po čemu se ova godina razlikovala od prethodne?
1. Druga godina je bila sporija
Prije pisanja ovog teksta prošla sam kroz Google kalendar i prethodnih 12 mjeseci. Struja misli koja mi se motala po glavi je glasila nekako ovako: o vidi, zaboravila sam na ovaj intervju, ništa, ništa, ništa, ništa, e ovo predavanje je bilo baš fora, ništa, ništa, ništa, ništa, ništa, ništa, volim ovu konferenciju, ništa, ništa, ništa…you get the point.
Za razliku od prve godine u kojoj je sve novo – od objavljivanja teksta do prvog komentara – u drugoj polako ulaziš u rutinu. Međutim, ono što ne piše u kalendaru je sve ono ništa koje se događalo između tih “velikih trenutaka” – pisanje, odgovaranje na mailove, objave slika na Instagramu, snimanje podcasta, planiranje objava za Facebook.
Naučila sam da iako neki periodi na putu do cilja djeluju dosadno i „kao da se ništa ne događa“, upravo dosadni dijelovi su ti koji su ključni. Ako se uspiješ zaljubiti u dosadu i “gurati” bez obzira na vanjski feedback – već imaš svu kompetitivnu prednost koja ti je potrebna.
2. Druga godina je bila kreativno izazovnija
Nakon više od 100 napisanih članaka osjetila sam kreativni zamor. Kada pričamo o sadržaju, tijekom gotovo pune dvije godine sam puno više stvarala nego što sam konzumirala sadržaj i zato sam odlučila malo usporiti.
Tijekom protekla dva mjeseca sam puno više pisala za sebe, nego za TeaTime. Isto tako, puno sam više čitala za sebe, nego za TeaTime Business Book Club. Ta pauza mi je baš trebala da napunim baterije i kreiram neke nove ideje kako bih onda ponovno nastavila s redovitim kreiranjem sadržaja svakog četvrtka.
3. Druga godina je bila zrelija
U prosjeku kažu da su potrebne dvije godine kako bi novi brend/platforma/biznis ulovio zamah (momentum). Tome sam i ja svjedočila tijekom proteklih 6 mjeseci kada sam, između ostalog, primala puno više prijedloga o suradnjama, što me natjeralo da suzim fokus i puno češće govorim ne (ne zato što su prijedlozi bili loši, nego zato što se nisu uklapali u trenutnu TeaTime strategiju).
Isto tako, primijetila sam još jednu zanimljivu činjenicu. Nakon dvije godine kreiranja sadržaja otprilike počinjem imati osjećaj što bi TeaTime mogao biti. Istovremeno, realizacija tih ciljeva podrazumijevala bi veće rizike i ulaganja nego ikada do sada i mislim da sam upravo zbog toga proteklih mjeseci većinom odugovlačila i prokrastinirala (popularan izraz bi bio self-sabotage).
Bez obzira na protekle mjesece, drugi rođendan je idealna prilika da male ciljeve zamijenimo većima – jer kad ako ne sad?
U nastavku zato dijelim s vama neke od ciljeva koje imam za TeaTime u sljedećih 365 dana i veselim se što ćemo ih nastaviti realizirati zajedno.
Kamo idemo?
- Počet ću pisati na engleskom: Do sada sam na TeaTime gledala regionalno i to me veselilo jer su upravo to bili ljudi koje sam htjela upoznati i s kojima sam se htjela povezati. Međutim, da bih ostvarila ciljeve koje imam za TeaTime, pisanje na engleskom je nužan korak. Pritom će i sadržaj na hrvatskom ostati sastavni dio TeaTimea (najvjerojatnije u audio obliku).
- Fokus na mindset i navike: U sljedećoj godini bih se htjela još fokusiranije pozabaviti pitanjem razvoja mindseta i dobrih navika.
- Kreirati prvi TeaTime proizvod.
- Održati barem jednu TeaTime radionicu uživo, ali nešto drugačije tematike.
- Moja tajna želja je okupiti tim samostalnih profesionalaca koji su vrhunski u onome što rade. Iskustvo organizacije vjenčanja mi je dalo mali preview kakav bi osjećaj bio surađivati s takvim timom ljudi i tada sam odlučila da ne želim s tim ciljem čekati predugo.
- Fokus na newsletter i podcast: Već neko vrijeme spominjem da su ovo platforme kojima želim posvetiti više pažnje. Da ne bi sve ostalo na željama, ovo je prvi cilj koji ćemo zajedno realizirati i to već od sljedećeg tjedna. Više informacija stiže uskoro, a za sada ću samo reći da bi prijava na TeaTime Newsletter mogla biti dobra ideja. 🙂