Skip to content
3 ideje za bolji fokus
3 ideje za bolji fokus
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Jesi li se ikada izgubio u svim metodama i tehnikama upravljanja vremenom? Jer ja jesam.

Isplaniraj svoj dan do zadnje minute. Ali nemoj se slijepo držati to-do liste. Kada radiš, radi u blokovima od 90 minuta. Ma ne, u blokovima od 20 minuta. Zaboravi blokove, radi onda kada si najproduktivniji. Prioretiziraj sve zadatke. Odaberi samo tri najvažnija. Odaberi samo jedan najveći na kojem ćeš raditi. Delegiraj. Eliminiraj.

Nakon svega što sam do sada pročitala i isprobala, ja glasam za onu tehniku ili metodu koja tebi najviše odgovara. Ali da bi znao koja je to metoda, moraš ih isprobati barem nekoliko. A da bi isprobao barem nekoliko metoda, moraš najprije znati gdje ih pronaći.

U moru članaka o upravljanju vremena, ova knjiga je početna točka od koje uvijek možeš krenuti.

Za početak, kratka je. Ima samo 100 stranica. Kao drugo, pregledna je i sistematizirana, i vrlo lako ćeš pronaći ono što tražiš.

Ova knjig(ic)a se sastoji od 21 poglavlja. Svako poglavlje je napisano na, u prosjeku, tri strane. I svako od poglavlja pokriva jednu metodu upravljanja vremenom.

 

S ovom knjigom dobivaš pregled 21 tehnike time-managementa na samo 100 stranica.

 

 

Zašto se knjiga zove Eat that frog!?

Mark Twain je jednom rekao da ako rano ujutro pojedeš živu žabu, možeš nastaviti sa svojim danom znajući da je to najgora stvar koja će ti se danas dogoditi.

U kontekstu upravljanja vremenom, žaba je tvoj najveći, najvažniji zadatak koji u većini slučajeva odgađaš i stavljaš na kraj liste.

Brian kaže da postoje dva pravila u jedenju žaba:

  1. Ako moraš pojesti dvije žabe, pojedi ružniju.
  2. Ako već moraš pojesti žabu, sjedenje i gledanje u nju ne pomaže.

U prijevodu, uspješni ljudi su razvili naviku stavljanja najvećeg i najvažnijeg zadatka na vrh liste prioriteta. I ta samodisciplina je temelj ove knjige.

A samodisciplina se razvija. Kroz 21 tehniku koju Brian predlaže.
Self-discipline
Ja vjerujem da nije svaka metoda za svakoga. U području produktivnosti, najvažnije je pronaći nekoliko tehnika koje ti pomažu da budeš motiviran, produktivan i svaki dan barem malo bliže svom cilju.

Zato sam ja odabrala tri metode koje ću tijekom sljedećih nekoliko tjedana testirati. Ako te zanima o kojim se metodama radi, nastavi dalje. U suprotnom ti predlažem da pročitaš knjigu i sam testiraš tri metode koje ti budu najzanimljivije.

 

Kreiraj duže vremenske intervale

Uspješni ljudi dediciraju svoje vrijeme. Vrijeme za mailove. Vrijeme za trčanje. Vrijeme za čitanje. Vrijeme za slušanje tečaja na Courseri. I onda to vrijeme tretiraju kao “dogovor sa sobom”. A znamo da se uspješni ljudi pridržavaju svojih dogovora.

Hitne stvari uvijek dođu na red. A one bitne, one najveće i najružnije žabe, uvijek nekako ostanu sa strane. Brian zato savjetuje da definiramo vrijeme u danu kada ćemo se baviti tim važnim zadacima.

Jedna od zanimljivih ideja u knjizi se odnosi na sve one koji imaju klizno radno vrijeme. Savjet se sastoji od ranog buđenja i rada od doma tijekom tih prvih nekoliko sati u danu. Ako u ured možeš doći do 10 sati, Brian predlaže da ustaneš u 6, skuhaš si kavu i doručak i radiš za svojim radnim stolom do 9, nakon čega krećeš prema uredu. Navodno su ljudi u tom periodu mira i jutarnje kreativnosti, tri puta produktivniji.

Još jedna tehnika koja je trenutno popularna, a ne spominje se u knjizi, je Pomodoro tehnikaPsihologija u pozadini je slična, a koraci su sljedeći: Prvo izabereš zadatak na kojem ćeš raditi. Zatim radiš na tom zadatku 25 minuta. Onda uzmeš kratku pauzu. Ponovno radiš na istom zadatku sljedećih 25 minuta. Opet uzmeš kratku pauzu. I tako ponavljaš proces, a nakon četvrtog pomodoro intervala uzimaš dužu pauzu od 15 minuta do pola sata. I onda ponavljaš korake sve dok zadatak nije završen ili ti umoran.

Čak postoji niz Pomodoro aplikacija za mobitel i desktop. Ako želiš, testiraj tehniku zajedno sa mnom i javi mi dojmove.

Isključi tehnologiju

Na kraju svakog poglavlja, Brian predlaže 2-3 konkretna koraka za primjenu svake ideje. U ovom poglavlju Brian predlaže dvije stvari.

  • Svaki dan isključi sve uređaje na dva sata. Jedan sat ujutro i jedan sat poslijepodne.
  • Jedan dan u tjednu proglasi tehnology-free danom. Što se odnosi na mobitel, laptop, televizor…

Ovaj savjet je komplementaran s prethodnim. Na primjer, tijekom 25 minuta rada na zadatku ima smisla staviti mobitel u avionski mod. S druge strane, u pauzi od 3-5 minuta ću vjerojatno provjeriti što se dogodilo u online svijetu dok me nije bilo.

Zato Brian i savjetuje kreiranje dužih vremenskih perioda bez mobitela. Već dugo čitam o tome da uspješni ljudi ne gledaju svoj mobitel tijekom prvih nekoliko sati nakon buđenja. Također, 1-2 sata prije spavanja, gase sve uređaje. I kažu da do sada nikada nisu propustili ništa važno.

Odlučila sam isprobati prvi dio savjeta. Prvih sat vremena nakon buđenja i sat vremena prije spavanja mobitel će mi biti u avionskom modu. Za drugi dio savjeta još skupljam hrabrost.
Self-esteem

Natječi se sam protiv sebe

Ako si jedan od onih koji uvijek najviše nauče noć prije ispita, rokovi su prava stvar za tebe.

U mom poslu projekti traju dugo i rokovi su daleko. Posebno kada razvijam program za koji još uvijek ne postoji rok. A ako nema roka, nema ni motivacije. A onda nema ni rezultata. I zbog toga mi je prvo šef zadavao rokove, a onda sam odrasla i počela ih zadavati sama sebi.

Ako si pritom i kompetitivne prirode (kao neki ovdje), onda ti je zabavno zadatke završavati i prije isteka tog roka kojeg si sam sebi zadao. Jer biti bolji od samog sebe jučer je dobar izvor motivacije. I dobro mjerilo napretka.

A ako dobro reagiraš na razne oblike gamifikacije, uvijek možeš sam sebi dodjeljivati i bodove i ocjene. Ali ostavimo to za neki od sljedećih postova.

Eto, tri tehnike koje sam izvukla iz ove knjig(ic)e. I koje ću testirati tijekom sljedećih tjedana. Zajedno sa zapisivanjem ciljeva, i listom prioriteta, i planiranjem.

Ako te zanima više o ovoj temi, možeš pročitati i tri savjeta za produktivnost iz knjige Timothya Ferrissa. Isto tako, uskoro ću kreirati jedan trening na temu upravljanja vremenom, pa ću sve nove informacije podijeliti i s tobom.

 

A do tada, reci mi koji trikovi tebi pomažu onih dana kada stvarno ne možeš “pojesti tu žabu”?