Skip to content
Trikovi društvenih mreža by Gary
Trikovi društvenih mreža by Gary
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

[TL; DR]

Glavna vrijednost: konkretni primjeri dobre i loše komunikacije. I naravno, sama Jab, Jab, Jab filozofija. Glavna naučena lekcija: skratiti tekst u Facebook postovima. Glavni nedostatak: Nije up-to-date. I format je nezgodan za čitanje. Zaključak: Ako tvoj posao ne uključuje društvene mreže, pogledaj video, a knjigu za sada možeš preskočiti.

 

Ovo je jedna, vizualno, lijepa knjiga. Kratka, bez obzira na dimenzije. I brzo se čita. S obzirom na atraktivnost knjige, ali i na to da je Gary trenutno cool, ovo je jedna od onih knjiga koje ćeš ponosno staviti na policu.

Međutim, nitko ne kupuje knjigu jer je lijepa. Dobro, možda neki ljudi to rade. Dobro, priznajem. Ja to radim. Ponekad. Ali ne preporučujem kupovanje knjiga samo zbog lijepih korica.

Sad kad smo to razjasnili, ajmo pričati o tome trebaš li ovu knjigu staviti na svoj popis za 2017.

 

Glavna ideja knjige

Ako voliš kvalitetne sažetke knjiga, želiš čuti osnovnu ideju a nemaš vremena za čitanje, tražiš inspiraciju – ovo je Youtube kanal za tebe. U ovom videu možeš poslušati i osnovnu ideju koja stoji iza knjige Jab, jab, jab, right hook. Ideju zbog koje sam je i odabrala.

 

 

Za koga je knjiga pisana

Ne želim da budeš razočaran i zato ti odmah moram reći sljedeće: Ako nikada nisi bio u doticaju s društvenim mrežama, ova knjiga te neće korak po korak provesti kroz sve što moraš znati o npr. Facebooku. Štoviše, svi ti lajkovi i shareovi ti neće biti ništa jasniji.

S druge pak strane, ako Facebook koristiš posljednjih 6-7 godina, vrlo malo toga će ti biti „novo“. Zato što si u svemu tome jednako dugo kao i Gary. Možda ne iz poslovne perspektive. Ali vjeruj mi, jako dobro znaš kakvi statusi dobro prolaze, znaš koja profilna slika će dobiti puno lajkova, znaš koji video će biti sharean.

 

Da dobiješ bolju sliku svog znanja, citirat ću ti nekoliko glavnih savjeta koje Gary navodi na kraju Facebook poglavlja:

  • Kvalitetna fotografija je uvijek najbolji oblik komunikacije.
  • Tekst posta ne smije biti predug.
  • Nemoj lajkati vlastite postove.

Dakle, stvari koje znamo. To ne znači da ponekad ne radimo greške. Ali pravila znamo.

 

Rekla bih da postoje dvije osobe za koje je ova knjiga idealna.

Za Ivana, koji radi u maloj ili srednje velikoj kompaniji koja ima račun na najvećim društvenim mrežama. Ivan, iako nije odrastao na Facebooku, ima osjećaj da bi interakcija kompanije s kupcima mogla biti puno bolja. I njemu jednostavno trebaju konkretni primjeri kako poboljšati stvari.

I za Maju koja koristi društvene mreže cijeli svoj život. Ali Twitter nikada nije koristila. I odjednom joj treba za posao ili blog koji je nedavno pokrenula. Maji ne trebaju detaljne upute jer joj mnoge stvari dolaze prirodno. Ono što joj treba su pravila i stil komunikacije. Primjeri popularnih tweetova.

 

Dva nedostatka

Nema Snapchata. Nezahvalno je pisati knjige o području koje se mijenja iz minute u minutu. Tako je Tumblr dobio cijelo poglavlje, a Snapchat je kratko spomenut u poglavlju o “mrežama koje obećavaju”. A ako bi mi iz nečega dobro došao priručnik, onda je to Snapchat. Jer ga ne razumijem. Ili ga hrčak u meni ne razumije. Ne razumijem zašto bi itko htio da njegove slike netragom nestaju? Iako čujem da odnedavno postoje i neke nove opcije?

Također, u poglavlju obećavajućih mreža se nalazi i Vine, za koji Business Insider kaže da je na samrti. Uglavnom, teško je biti up-to-date u ovom području, a knjiga je izdana “davne” 2013. Iako, slažem se s Garyem – logika u pozadini je uvijek ista.

Ako razumiješ trenutno popularne mreže, razumjet ćeš i nove koje dolaze.

Druga stvar koja mi nije legla je format knjige (iako znanost kaže drugačije). Pisana je u novinskom formatu, dva stupca po stranici. Možda je stvar ukusa, ali meni je puno draže (i brže) čitati knjige u “normalnom” formatu.

 

 

Najveća vrijednost

Ako slušaš Garya na Youtubeu, onda si sve ove ideje već čuo, u ovom ili onom obliku. Ono što ne dobiješ često su konkretni, praktični primjeri. U ovoj knjizi Gary prolazi kroz primjere postova/tweetova/pinova/slika/GIF-ova i objašnjava zašto su dobri ili loši. Istina, inženjeru u meni je ponekad falilo konkretnih brojeva koji bi poduprli njegovo mišljenje, jer „sviđa mi se“ nije znanost. Ali svako mišljenje je i obrazložio, tako da su valjda na kraju svi sretni.

 

Izvor: Sean Knows

 

Kao zaključak, knjiga svakako ima određenu vrijednost. Zanimljivo je zaviriti ispod površine i dobiti uvid u Garyev način razmišljanja. Štoviše, sama promjena u mom načinu razmišljanja je neprocjenjiva.

Nikada više neću na isti način gledati na običan Facebook post.

 

Ako se i ti ponekad osjećaš izgubljeno među svim tim novim i starim mrežama na kojima jednostavno „moraš“ biti, ostavit ću te s jednom idejom. Gary objašnjava različite društvene mreže na način koji mi je iz prve „legao“.

Svaka društvena mreža ima drugačiju, ali ključnu ulogu u našim životima. Kao različite prostorije u virtualnom Downtown Abbeyu: Facebook je blagovaonica, mjesto gdje se družimo i upoznajemo. LinkedIn je knjižnica u kojoj sklapamo poslove.

A ti se onda, ovisno o potrebama, seliš iz prostorije u prostoriju. Zanimljiva usporedba, jelda? Također, svaka mreža ti omogućuje da pokažeš i naglasiš drugi aspekt svoje osobnosti, što je jako zanimljivo i u kontekstu izgradnje vlastitog brenda…

 

I to je sve od mene na temu Jab, jab, jab, right hooka. Sljedeća knjiga: Eat that frog!

Ako si i ti pročitao Jab, Jab, Jab, Right Hook – podijeli sa mnom svoje dojmove.