
Što stoji iza uspješnih blogera i malih biznisa s uspješnom online strategijom sadržaja?
Kako biti uspješan online? – Budi autentičan.
Autentičnost je riječ godine kada pričamo o kreiranju sadržaja online. Od osobnog profila, preko bloga, sve do sadržaja koji kreiraš za svoj biznis. Prema Merriam-Webster rječniku: autentičan = vjeran svojoj osobnosti i karakteru.
Zbog čega je dobro biti autentičan online?
Prije nego što ti kažem zbog čega NE trebaš biti autentičan, ajmo prvo istražiti prednosti autentičnog pristupa.
Biti autentičan, tj. biti svoj online i komunicirati upravo one karakteristike koje te čine drugačijim je dobra kompetitivna prednost. Nitko ne može u potpunosti kopirati tvoju čudnu kombinaciju ozbiljnosti, empatije i humora koju ljudi vole. Ako uspiješ sve to autentično prenijeti na ekran – konkurencija postaje zanemariva.
Je li sadržaj na TeaTimeu autentičan?
Tijekom #radimposvom akademije dobila sam jedan lijepi feedback: „Pratila sam tvoj sadržaj online i već tad si mi bila super. Sad si mi samo još 100x draža jer si ista kao i online – samo još bolja.“
Prema ovom feedbacku, TeaTime sadržaj, odnosno brend koji gradim online, je autentičan tj. vjeran mojoj osobnosti i karakteru uživo.
Trudim li se biti autentična online? Da. Trudim li se komunicirati jednako empatično, inženjerski sistematično, uz povremene geeky fore kao i u stvarnom životu? Apsolutno. No znači li to da sam autentična u baš svakom trenutku?
View this post on InstagramA post shared by Tea Zavacki (@teatime.com.hr) on
Počinjemo li autentičnost koristiti kao izgovor?
Hipotetska situacija: utorak navečer je. Vrijeme je za još jedan #TeaTimeTuesday. Sjedim pred laptopom nakon dugog radnog dana i znam da bih trebala nešto napisati. Nešto autentično.
Ako ću biti vjerna svojoj osobnosti i trenutnom raspoloženju – neću napisati ništa. Ne osjećam da je autentično pisati o motivaciji dok vrlo nemotivirano sjedim pred praznim Word dokumentom.
Što otvara moralno pitanje – da li napisati blog post, kreirati tu grafiku, snimiti obećani podcast ili objaviti sliku when you don’t feel like it?
Nemoj biti autentičan
Seth Godin je prije 3 mjeseca u potpunosti promijenio moj stav prema autentičnosti. Seth kaže sljedeće: kada bi svi autentično radili samo ono za što su u tom trenutku inspirirani, rijetki bi radili stvarno bitan posao zbog kojeg su ovdje.
If you need to be authentic to do your best work, you’re not a professional, you’re a fortunate amateur. Fortunate, because you have a gig where being the person you feel like being in the moment actually helps you move forward.
Moj stav o autentičnosti sada se svodi na sljedeće pitanje: Kada te nešto boli i odeš liječniku – želiš li da on bude autentičan ili profesionalan?
Po čemu se tvoj posao onda razlikuje od liječnikovog?
View this post on InstagramA post shared by Tea Zavacki (@teatime.com.hr) on
Budi profesionalan
Mi kreativci često autentičnost i inspiraciju, tj. nedostatak iste, koristimo kao izgovor. I to je skroz ok. Ako ti je tvoje pisanje/fotografiranje/snimanje samo hobi čija je jedina uloga da te veseli.
No što ako svoj hobi želiš pretvoriti u posao? Što ako želiš živjeti od onoga što voliš? Ili, što ako želiš koristiti kreativne alate (kao što je pisanje bloga ili snimanje podcasta) kako bi unaprijedio svoj biznis?
Cijenimo brendove i osobe koje su dosljedne, koje naprave što i kažu (čak i kada nitko ne gleda). Cijenimo one čije je ponašanje svaki put u skladu s obećanim.
Jesi li obećao objaviti tekst na blogu svakog utorka? Jesi li obećao poslati newsletter jednom mjesečno? Jesi li obećao fotografirati/napisati/snimiti/obraditi/dizajnirati/kreirati iz dana u dan?
Mene Seth Godin uvjerio da u svemu što radim budem jednaki profesionalac kao i u poslu od 9 do 5. Pa i u kreiranju online sadržaja. Posebno u kreiranju online sadržaja.
Nisam u tome savršena, ali kad god redovito, iz tjedna u tjedan, kreiram sadržaj – rezultati ne izostaju.
Ako i ti želiš iz mjeseca u mjesec profesionalno kreirati online sadržaj za svoj blog ili biznis – pridruži nam se u Content Creatives programu.
Važno mi je u sklopu programa imati dovoljno vremena za redovit pojedinačan i personaliziran feedback zbog čega je broj mjesta ograničen (i pola ih je već popunjeno). 🙂
There’s the opportunity to be professional, to exert emotional labor in search of empathy – the empathy to imagine what someone else would want, what they might believe, what story would resonate with them. We don’t do this work because we feel like it in the moment. We do this work, this draining emotional labor, because we’re professionals, and because we want to make change happen.
Što ti misliš o dilemi: autentičnost vs. profesionalnost?