Skip to content
Kako napisati nezaboravno motivacijsko pismo
Kako napisati nezaboravno motivacijsko pismo
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Motivacijsko pismo?

Tip: Uz motivacijsko pismo u ovoj priči ću se vraćati na post Kako kreirati odličan CV u kojem pričamo o savršenom životopisu, pročitaj njega prvo  ako još nemaš zadovoljavajući CV.

Tip 2: Da ne bi bilo zabune, u priči se spominju i Nina i Nino. Nina je frendica koja je primijenila sve savjete iz posta o životopisu i pozvana je na intervju. A Nino je stručnjak u ovoj temi i odlučio je s nama podijeliti niz savjeta.

Ninin CV

Odmah na početku dobre vijesti koje su meni uljepšale dan. Nina, iz posta kojeg si, nadam se, (upravo) pročitala, je napisala genijalan CV i pozvana je na nekoliko razgovora za posao! Što znači da je njen životopis učinio svoje i pomogao joj da preživi (selekcijski) napad lavova.

Sada ju čeka sljedeći izazov, tj. intervju, koji će također doći na red u nekoj od sljedećih priča… A možda uskoro upoznaš i Ninu koja mi već tjednima velikodušno daje savjete i komentira sve tekstove koji imaju veze s psihologijom.

Između životopisa i razgovora za posao često stoji motivacijsko pismo.

Čim sam napisala priču o životopisu, počela sam razmišljati o tome kako na najbolji način predstaviti motivacijsko pismo i što više ti olakšati posao. I vrlo brzo su se stvari posložile same od sebe.

Iako je često sastavni dio prijave za posao, čak i kada poslodavac ne traži motivacijsko pismo, možda ne bi bilo loše da ga svejedno napišeš i pošalješ.

Motivacijsko pismo nije dodatna obaveza nego prilika.

Motivacijsko pismo je dopuna tvom CV-u. Posebno kada si student i još nemaš određene tehničke vještine, motivacijsko pismo ti nudi priliku da pokažeš svoje kvalitete i osobine koje će poslodavca uvjeriti da brzo učiš i brzo savladaš svaki zadatak stavljen pred tebe.

Kao i u slučaju životopisa, sljedeće tri stvari su selekcijske. Ako u svom motivacijskom pismu ne paziš na te tri stvari, velike su šanse da ga poslodavac neće pročitati do kraja.

Motivacijsko pismo - tri eliminacijska savjeta

Duljina

Motivacijsko pismo ne bi trebalo biti dulje od jedne strane. Poslodavci imaju ograničeno vrijeme na raspolaganju.

Za one koji su kao i ja, i kada dobiju zadanu duljinu od jedne stranice misle da moraju popuniti sve do zadnjeg slova – kraće je bolje! Nitko nikada nije rekao: „Neću ni čitati ovo motivacijsko pismo, prekratko je!“.

Gramatika i pravopis

Kao što sam već spomenula u slučaju životopisa, svaki članak koji pročitaš će ti reći „u današnje vrijeme razno-raznih alata, spell-checkera i Googlea nema opravdanja za pravopisne pogreške“.

Kada poslodavac u tvom motivacijskom pismu naiđe na pravopisnu ili gramatičku grešku jedino što može pomisliti je: Petri stvarno nije stalo do ovoga, a kako da onda očekujem da će joj biti stalo do posla?

Kopiranje

Kopiranje se ne odnosi samo na kopiranje motivacijskog pisma od kolege koji se možda već prijavljivao na istu poziciju. To je možda funkcioniralo na faksu, ali ne bih preporučila u „svijetu odraslih“.

Kopiranje se odnosi na nešto još važnije. Nemoj motivacijsko pismo napisati jednom i onda ga kopirati svaki put kada se prijavljuješ za posao. Poanta motivacijskog pisma nije zadovoljiti formu.

Poanta je istaknuti motiv i vještine koje su relevantne baš i samo za posao za koji se prijavljuješ. Motivacijsko pismo treba biti prilagođeno svakom pojedinom oglasu.

Također, u motivacijskom pismu nemoj kopirati podatke iz životopisa.

Motivacijsko pismo nije prepričavanje CV-a. Ako si u CV-u napisala da si radila telefonsku prodaju, onda u motivacijskom pismu možeš napisati kako si kroz dosadašnja iskustva savladala vještinu slušanja i razumijevanja potreba te onda tu vještinu poveži s nečim što se traži u poslu za koji se prijavljuješ.

Istakni se u moru drugih motivacijskih pisama

A sada kada si eliminirala tri stvari zbog kojih tvoje motivacijsko pismo neće daleko doći, prijeđimo na zanimljivije savjete. Savjete zbog kojih će poslodavac u jednom dahu pročitati tvoje motivacijsko pismo.

Tvoj potencijalni poslodavac je, ako gledamo statistiku, do sada pročitao barem 1000 motivacijskih pisama. Već napamet zna sve generičke rečenice koje svi koriste. I ako iz prvog ulomka zaključi da je „i ovo pismo kao i sva ostala“ vjerojatno ga neće niti pročitati do kraja.

Što znači da imaš prvih nekoliko sekundi da zaokupiš njegovu pažnju.

Motivacijsko pismo - pet savjeta

Vizualni izgled

U osnovi smo svi mi mala djeca kojima brzo postane dosadno. Ako je tvoje motivacijsko pismo napisano u obliku jedne velike, nepregledne „cigle“ teksta, malog fonta i razmaka među redovima – nitko ga neće htjeti pročitati. Ili će im samo iskustvo čitanja biti mukotrpno. A ne želiš da tu emociju povežu s tobom i tvojom pričom.

Meni najdraži kompliment koji je TeaTime do sada dobio je: lako i brzo se čita. Zato što se trudim paziti na to. Nakon što napišem tekst posta, svaki put uložim dodatnih pola sata u vizualno uređivanje teksta.

Zato i ti svoje pismo napiši u obliku nekoliko odvojenih ulomaka. Slobodno ostavi red razmakaPodebljaj tekst koji želiš istaknuti ili koristi veći font. Učini sve što možeš da čitatelj lako „klizi“ kroz tekst i već na prvi pogled vidi najvažnije informacije koje mu želiš prenijeti.

Prva rečenica

Čak i ako se u prvoj rečenici moraš predstaviti i reći nešto osnovno o sebi, možeš to napraviti na upečatljiv i originalan način. Na primjer…

Ja sam Maja Majić, magistra psihologije, koja je nakon jednogodišnjeg volonterskog putovanja oko svijeta shvatila da ga želi mijenjati kroz edukaciju djece u STEM područjima.

Ja sam Luka, inženjer u nastajanju, i odnedavno Vaš korisnik koji je upravo zahvaljujući Vašoj aplikaciji uspio izbjeći katastrofu i spasiti važan projek.

Ja želim bolje upoznati Maju i Luku, a ti?

Storytelling

storytellingu nam pričaju na svakom koraku. I svi znamo da priče na najbolji način prenose poruku. Ali, često u potpunosti „blokiramo“ kada čujemo da bi bilo dobro koristiti storytelling. Zato što mislimo da pričanje priče zahtijeva sto stranica i završetak “svi su živjeli sretno do kraja života”. A zapravo, priča može biti samo jedna rečenica. Ili dio rečenice.

Zamisli na primjer sljedeći ulomak:

Prvi put kada sam račun za mobitel skenirala i platila Internet bankarstvom, bila sam oduševljena jednostavnošću i vremenom koje sam uštedila. Sada kada sam diplomirala i krenula u potragu za prvim poslom, prvo sam se sjetila Vaše banke jer želim sudjelovati na projektima koji bankarstvo čine pristupačnim svima.

U prvoj rečenici si ispričala priču o svom prvom iskustvu s plaćanjem računa putem Internet bankarstva!

Kao bonus, ulomak pokazuje i da si pismo napisala upravo za tu banku. Također, pokazuje i da poznaješ njihovo poslovanje. A i kompliment je lijepo, decentno, zapakiran.

Zašto si baš ti dobra kandidatkinja za taj posao?

Ovdje je dobro nabrojati osobine koje su korisne za posao za koji se prijavljuješ. To može biti timski rad, rad pod stresom, specifična znanja koja posjeduješ itd.

Članci kažu da su poslodavcu tri stvari važne:

  1. Pametna si.
  2. Dovršavaš zadatke.
  3. Dobro ćeš se uklopiti u organizacijsku kulturu i tim.

Zbog toga koristi riječi koje poslodavac želi čuti. A kako znati koje su to riječi? Za početak prouči oglas za posao u kojem poslodavci često ističu osobine koje traže kod novog zaposlenika. Također, prouči njihovu web stranicu i uoči koje riječi se često ponavljaju. Možda imaju i odlomak o „korporativnim vrijednostima“.

Sada, kada znaš koje vještine i kvalitete tvoj poslodavac traži, nemoj ih prezentirati na očit način. Umjesto da kažeš: Vrlo sam snalažljiva u svakodnevnim situacijama. Radije reci:

Kada nam je jednom prilikom neplanirano u hotel došla skupina od 20-ak turista, a šefa nije bilo, mislila sam da ću ih sve morati odbiti.

Međutim, zamolila sam ih da kofere ostave u našoj privatnoj ostavi, uputila ih prema restoranu hotela i dok su oni večerali, samostalno sam organizirala sobe, dva redovna gosta premjestila u dvije manje ali skuplje sobe na račun kuće i na kraju svima našala mjesto. Šef je bio jako zadovoljan.

Nemoj reći, ispričaj na primjeru.

Ja, Ja, Ja sindrom

Ovo je često bila i moja greška, sve dok nisam dobila neprocjenjiv feedback. Naime, pisala sam savršeno korektna i reprezentativna motivacijska pisma. S jednom greškom – pisala sam najviše o sebi.

Mislila sam da se moram istaknuti i zato sam pisala o stvarima u kojima sam dobra, o svim projektima na kojima sam sudjelovala i nagradama koje sam dobila. Što nije krivo samo po sebi. Samo što moje motivacijsko pismo nije imalo niti jedan ulomak na temu „što ja mogu / želim dati Vašoj organizaciji“ ili barem „zašto sam se prijavila za ovu poziciju?“.

Postoji jako puno poslova za koje si se mogla prijaviti, a ti si se prijavila baš za ovaj – zašto?

Ovo je dio koji poslodavac želi čuti. Zašto želiš raditi u njegovoj firmi? Što nudiš? Kako ćeš doprinijeti? Neka ovaj dio čini barem trećinu tvog pisma.

 

Želimo puno sreće na putovanju i držim fige da Ga pronađeš. Ga sa velikim G. Posao koji će te veseliti, motivirati, gurati naprijed i činiti boljim. Zaslužuješ ga!

Tea

 

 

Za dodatne primjenjive ideje i alate – prijavi se na TeaTime newsletter

Živi i radi po svom

…jednostavnije je nego što se čini. Prijavi se na tjedni newsletter i saznaj kako.

Prijavi se na newsletter